Frequently asked questions

1. Bila penghantaran akan dibuat selepas pembelian online?


  • Bahagian logistik akan menghubungi pelanggan sebelum membuat penghantaran. Kami menyarankan pelanggan untuk membuat persediaan menerima panggilan dari pihak kami dalam tempoh masa yang ditetapkan.
  • Kota Kinabalu/Kuching (Ready Stock) – Penghantaran akan dibuat dalam tempoh 3-7 hari.
  • Sabah/Sarawak/Kota Kinabalu Pre-order – Penghantaran dalam tempoh 3-14 hari. Untuk kawasan pedalaman, masa penghantaran akan mencecah sehingga 21 hari.




2. Adakah pelanggan daripada Sabah dibenarkan untuk membuat pembelian barangan yang berlabel “For Sarawak only”?


  • Tidak disarankan. Buat masa ini, kami belum ada kenderaan untuk membuat penghantaran dari Sarawak ke Sabah.




3. Adakah pelanggan daripada Sarawak dibenarkan untuk membuat pembelian barangan yang berlabel “For Sabah only”?


  • Boleh. Kami boleh atur penghantaran dari Sabah ke Sarawak. Anggaran tempoh penghantaran dalam 30-45 hari.
  • Masa penghantaran akan mengambil masa sehingga 60 hari bergantung pada lokasi.




4. Selepas buat pembelian, boleh self collect atau ambil sendiri dekat cawangan terdekat?


  • Boleh. Sila pilih “Self Pickup” sebelum anda checkout. Jika anda pilih untuk mengambil barang sendiri, tiada sebarang cas penghantaran akan dikenakan.

*** Sila rujuk How to Puchase untuk mengetahui cara pembelian.

  • Jika ingin ambil sendiri, sila pastikan anda menyemak kondisi barang sebelum meninggalkan cawangan kami. Pelanggan akan bertanggunjawab ke atas sebarang kerosakan yang dialami selepas meninggalkan cawangan atau gudang kami dengan menggunakan kenderaan sendiri.




5. Mengapakah cas penghantaran mahal?


  • Ini adalah cas penghantaran yang standard.




6. Boleh kami dapatkan harga promosi di cawangan?


  • Harga promosi hanya boleh diperolehi dengan pembelian online di www.chanfurniture.my. Ia bergantung kepada terma dan syarat promosi tersebut.




7. Pembayaran boleh dibuat secara perbankan atas talian (online banking)?





8. Selepas pembelian, bolehkah mengambil barang sendiiri di cawangan pada hari yang sama?


  • Jika cawangan mempunyai stok barangan tersebut, pelanggan boleh membuat pengambilan pada hari yang sama. Kami akan hubungi pelanggan apabila barang telah disediakan.
  • Untuk barang Preorder, perlu mengambil masa dalam 3-7 hari waktu bekerja.

**** Sila WhatsApp pihak kami untuk mempercepatkan proses.




9. Bolehkah perabot atau barang elektrik dimuat ke dalam kenderaan sendiri?


  • Bergantung kepada kapasiti kereta dan saiz barangan yang dibeli.
  • Sila WhatsApp pihak kami untuk kepastian tentang perkara ini.




10. Adakah pesanan dikirim melalui pos atau kenderaan syarikat kamu?


Pesanan adalah dihantar oleh bahagian logistik atau kenderaan kami sendiri. Kami akan bertolak dari gudang Kota Kinabalu (untuk kawasan Sabah) atau gudang Kuching (untuk kawasan Sarawak)

**Sila pastikan anda menyemak kondisi barang sebelum pekerja kami meninggalkan kediaman anda. Pelanggan akan menanggung sebarang kerugian atau kerosakan yang dialami selepas itu.